top of page

Salgsvilkår for Homeskin


Kjøp via Homeskin.no er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no.

Vilkårene i denne avtalen er ikke ment å begrense forbrukerens lovbestemte rettigheter, men beskriver partenes viktigste rettigheter og plikter ved handel. Salgsbetingelsene er utarbeidet i tråd med anbefalinger fra Forbrukertilsynet.

 

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen, og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved motstrid går særskilt avtalte vilkår foran, så lenge de ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen utfylles av relevante lovbestemmelser.

 

2. Partene

Selger:
Homeskin AS
Org.nr: 931 414 488
Adresse: Træleborgodden 6, 3112 Tønsberg
Telefon: 400 86 015
E-post: support@homeskin.no
Nettside: www.homeskin.no

 

Kjøper:
Den forbruker som foretar bestillingen i nettbutikken.

 

3. Pris

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift og eventuelle andre avgifter og kostnader. Det vil ikke påløpe ekstra kostnader med mindre dette er avtalt på forhånd.

 

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt inn sin bestilling via nettbutikken.
Ved eventuelle feil i priser eller produktbeskrivelser som kjøper burde forstått, er ikke avtalen bindende.

 

5. Betaling

Betaling skjer via Vipps Checkout, en sikker og enkel betalingsløsning levert av Vipps AS.

I kassen kan du velge:

  • Vipps Direktebetaling (betaling via appen)

  • Vipps Faktura eller Delbetaling (tilbys av Vipps i samarbeid med DNB, for kunder over 18 år)

Beløpet trekkes først når bestillingen er bekreftet og sendt. Vipps håndterer all betalingsinformasjon i henhold til gjeldende sikkerhets- og personvernregler.

Spørsmål? Kontakt oss på support@homeskin.no eller 400 86 015.

 

6. Levering

Normalt sendes varen innen 2–4 virkedager etter bestilling.

Dersom leveringstidspunkt ikke fremgår av bestillingsløsningen, skal varen leveres senest 30 dager etter bestilling. Varer leveres til oppgitt adresse med mindre annet er avtalt.

 

7. Risiko for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når varen er overtatt av kjøper eller kjøpers representant, jf. punkt 6.

 

8. Angrerett

Kjøper kan angre kjøpet innen 14 dager etter mottak av varen, med mindre varen er unntatt angrerett (jf. angrerettloven).

For å bruke angreretten må kjøper melde fra skriftlig (e-post anbefales). Kjøper må selv dekke returkostnader.

Returadresse vil oppgis ved forespørsel til support@homeskin.no. Varen skal returneres i original stand og emballasje.

Tilbakebetaling skjer innen 14 dager etter mottatt melding, men kan holdes tilbake til varen er returnert.

 

9. Forsinkelse og manglende levering

Dersom selger ikke leverer til avtalt tid, kan kjøper kreve:

  • Oppfyllelse (levering)

  • Heving av kjøpet

  • Erstatning

Ved forsinkelse må kjøper først gi selger en rimelig tilleggsfrist for levering.

 

10. Mangel ved varen

Ved mangel kan kjøper:

  • Kreve retting eller ny vare

  • Kreve prisavslag

  • Heve kjøpet ved vesentlig mangel

  • Kreve erstatning

Reklamasjon må skje innen 2 måneder etter at mangel er oppdaget og senest 2 år etter mottak (5 år for varer ment å vare vesentlig lenger).

Reklamasjon sendes skriftlig til support@homeskin.no.

 

11. Kjøpers mislighold

Dersom kjøper ikke betaler eller oppfyller sine plikter, kan selger:

  • Fastholde kjøpet og kreve betaling

  • Heve avtalen ved vesentlig mislighold

  • Kreve renter, inkassogebyr og returgebyr

Ved uavhentede, ikke-forskuddsbetalte varer kan selger fakturere et gebyr for faktiske utlegg.

 

12. Garanti

Eventuelle garantier fra selger eller produsent kommer i tillegg til forbrukerens lovfestede rettigheter.

13. Personopplysninger

Homeskin AS er behandlingsansvarlig for personopplysninger. Kun nødvendige opplysninger innhentes og behandles i tråd med gjeldende lovgivning. Opplysningene deles kun med tredjepart der det er nødvendig for å gjennomføre handelen.

 

14. Konfliktløsning

Klager rettes til Homeskin AS innen rimelig tid på support@homeskin.no.

Dersom saken ikke løses i minnelighet, kan du kontakte Forbrukertilsynet (www.forbrukertilsynet.no / tlf. 23 400 600).

Kjøpere bosatt i EU kan også klage via EU-kommisjonens klageportal: http://ec.europa.eu/odr

Addresse

Træleborgodden 6,

3112 Tønsberg

Telefon

E-post

Følg oss

  • Instagram

©2025 av HomeSkin.

bottom of page